Landstreff og ferie

Jeg har vært på ferie, så derfor ingen blogging før nå.

Fredag 15.juli dro vi til Porsgrunn på Landstreffet til Norsk Breton Klubb. Jeg hadde ansvaret for utstillingen.
Lørdag var det strålende sol, båttur og valpeshow. Søte Lykke til Berit og Arild Dystland ble BIR mens Aylo til Margrete og Tom Myrvold ble BIM. Egne bilder fra valpeshow og utstillingen kommer.

Mamma og Toya

Koser oss ute i solen

På kvelden var det hyggelig festmiddag. Søndag var det tid for utstillingen med storcert – dessverre i øs pøs regnvær. Jeg debuterte som ringsekretær. Har arrangert utstilling i mange år og vært ringsekretær på valpeshow etc men aldri offisielt før. Og det gikk bra 🙂 Coco til Lars Farnes ble BIR og Cæsar til Oddbjørn Farsund ble BIM. Svenske Marina Bengtsson var dommer.

Jeg er ringsekretær for første gang offisielt. Til venstre er Trond og Tricko, som er halvbroren til Amigo (Tricko altså 😉 )

Etter landstreffet dro mamma og jeg på road trip 🙂
Første stopp var ferja fra Sandefjord til Strømstad. De har egen hundeavdeling i 9etg med bur. Siden hundene aldri har tatt ferje før, så tok jeg med opp.

På bøljan blå før første gang

Vel fremme i Sverige satte vi kursen mot Gøteborg hvor vi hadde en hotell overnatting. Dagen etter ankom vi Borås hvor vi hadde leid en liten stuga. Utrolig koselig sted

Herlig hytte og hundene storkoste seg ute

Vi tilbrakte to herlige dager i Borås og hundene sjarmerte to danske ungjenter som sååååå gjerne ville kose, kose og kose med hundene. Noe de ikke sa nei til

To danske jenter som falt pladask for Toya og Amigo

Hundene stod en del ute i krok og koste seg. Det passerte en dame med 3 hunder og Amigo vil hilse og løper avgårde. Jeg ser for meg at kroken skal ryke, men den holder – men Amigo fortsetter …..tar noen sekunder før jeg forstår at selen faktisk røyk! Amigo kom på innkalling, så ikke noe problem, men ergelig at selen røyk. Den røyk ikke i festet/kroken, men på siden ….ja ja, da fikk man en god unnskyldning for å kjøpe en ny

Amigo sin nye sele. Hurrta y-sele var mye billigere i Sverige enn Norge, så det passet fint

Etter Borås gikk ferden videre nedover Sverige med stopp innom Ullarede (Tv serie som har gått på TV3(?) om et gigantisk kjøpesenter i Sverige). Siden det var utrolig varmt (over 26 grader!) så handlet vi på omgang mens den andre satt ute med hundene

Shopping hundene

Vel, man kan jo ikke være på shopping uten å handle til hundene også 😉 Så det ble litt shopping til de på Ullarede også, nye leker, tannbørste (!?!), tyggebein og snacks.

Siden vi ikke hadde booket noen overnatting ble det en natt i telt ved Hamstad
Jeg er fortsatt strålende fornøyd med teltet. Ikke noe problem med to voksne og to hunder.

Teltplassen vår

Vi tok ferja fra Helsingborg til Helsingør og vips var vi i Danmark!
Amigo er faktisk heldansk, siden begge foreldrene hans er importert fra Danmark. Vi kjørte til Odense hvor vi så på H.C Andersen sitt hus

Eneste bildene av hundene fra Danmark

Overnattet på et utrolig koselig Bed&Breakfast i Middelfart.

Dagen etterpå var vi en liten tur i Tyskland før vi satte kursen hjemover igjen.
Overnattet i Malmø på vei hjem. Skeiet ut med et flott hotell midt i byen

Stilig hotell

Ute på restaurant. Toya har sett en due og da blir hun litt intens kan man si. Amigo derimor bryr seg ikke og snuser på Toya. De er så søte sammen

På tur i Malmø

Lørdags kvelden kom vi hjem igjen.
To slitne og fornøyde hunder og mennesker. Borte bra, men hjemme best. Har vært en super tur og jeg har virkelig storkost meg. Hundene har vært eksemplariske, alt fra hotell, stuga, bed&breakfast og telt. Masse bilkjøring, tissepauser på rasteplasser, tur på nye plasser og steder hver dag. Ikke noe problem og de er så snille og greie. Har nok vært litt uvant for dem, for de er ganske så slitne nå ……tar på å være på farten 🙂

Vi var i Tyskland når vi fikk sms om hva som skjedde her hjemme. Det er helt uvirkelig. Lørdags morgning var det på forsiden i alle svenske aviser og masse på radioen på vei hjem. Sverige viser stor omtanke og det varmer.
Som sagt, det er helt sykt og uvirkelig. Jeg er i sjokk.

This entry was posted in Hverdags. Bookmark the permalink.

3 Responses to Landstreff og ferie

1. Koselig med snille og greie hunder som man kan ta med over alt :)!!
    Mister hilser og sier at han er lei seg fordi han var sur på tur i dag…. :/

• Monica says:

Amigo hilser tilbake til Mister og sier at det skal han ikke bry seg om, for Amigo har alt glemt det – om han fikk det med seg. Vi går gjerne tur flere ganger.

2. brukshunden says:

Utrolig fint bilde av hundene og ungene!

Ser ut som en fin ferie med hundene 😀